روستای زیبای جوره‌کندی (ایران کوچولو)

روستای «جوره‌کندی» در منطقه «قره‌پشتلوی» استان زنجان به شکل حیرت‌آوری به نقشه ایران شباهت دارد و تصاویر ماهواره‌ای این شباهت عجیب را به خوبی نشان می‌دهند که باعث شده است این روستا به نام «ایران کوچولو» معروف شود. روستای جوره‌کندی حدود 35 کیلومتر با شهرستان زنجان فاصله دارد.

چیز عجیبی که در رابطه با این روستا وجود دارد چیدمان خانه‌های آن است که شکل کشور ایران را به خود گرفته و این نوع چیدمان بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی بوده است به طوری که مردم در جست‌وجوهای (Google Earth) متوجه این مسئله شده‌اند.

 «جوره‌کندی» از جاده اصلی 9 کیلومتر فاصله دارد و خانه‌های این روستا در انتهای جاده‌ای خاکی ساخته شده‌اند؛ اهالی این روستا به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر ساکنان این روستا در کار قالی‌بافی مشغول هستند.   

 برای این‌که این روستا را بتوان به همان شکلی که گفته شده است؛ دید باید حتما به صورت هوایی نیز از آسمان آن را مشاهده کرد. بیشتر اهالی این روستا تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند و توانایی کمی در اداره زندگی دارند.

 این در حالی است که معرفی روستای «جوره‌کندی» می‌تواند به شناخت آن و جذب گردشگران برای بهبود معیشت مردم این روستا کمک کند.

اکتشاف آب‌های نیمه عمیق و عمیق در روستای جوره‌کندی توسط شرکت زمین معدن طارم (لیتوس)

تصویر ماهواره‌ای روستای جوره‌کندی
نمایی از روستای جوره‌کندی
زمین معدن طارم
ارسال به واتساپ